Nissan Versa Sedan 2012 
Small on the outside, big on the inside. Smart technology with  next-generation efficiency. A $10,990 starting M.S.R.P. and low cost of  ownership. New dual injector system and sub-planetary CVT design. Expected  combined city/highway fuel economy of 33 miles per gallon. New global "V" (for  Versatile) platform. Sophisticated styling, high quality interior.
There are myriad ways the all-new 2012 Nissan Versa Sedan breaks new ground  for entry-level compact sedans. And many ways to sum them all up. But perhaps a  simple statement is best: Innovation Within Reach.
"Compact cars are getting a lot of attention lately due to rising fuel costs  and concerns about the environment. Yet many buyers are disappointed in what  they find - vehicles rife with compromise," says Al Castignetti, vice president  and general manager, Nissan Division, Nissan North America, Inc. "This new Versa  Sedan, a 'clean sheet' ground-up design, takes small cars in a whole new  direction - proving that you don't have to sacrifice style for affordability,  interior roominess for a smaller footprint, or drivability for high mpg."
Small When You Need It, Big Where You Want It
Knowing that entry-level vehicles are used as "workhorses" - for commuting on  weekdays, errand running on weekends and transporting family and friends all  week long - the designers of the new Nissan Versa Sedan sought to combine  five-passenger practicality with a high degree of comfort and refinement. It  also offers an unexpected level of available entertainment and connectivity  features, such as Bluetooth®, navigation system with 5-inch touch-screen  display, Satellite Radio and an iPod®/USB interface
بالصور.. سيارة نيسان فيرسا سيدان 2012!!  
لطراز السيدان الامريكي (فيرسا)  حاكية معقدة حالياً فالجيل السابق من هذه السياره كان يتوفر بالسيدان والهاتشباك  اما الجيل الجديد ففقد بالسيدان، وكذلك الجيل السابق من فيرسا هو نفسه تيدا ولكن  بأسم آخر، اما الجيل الجديد والذي اطلق لأول مرة في الصين منذ شهور فقد سمي في  الصين تحت اسم صني رغم وجود التيدا في اسواقهم، وفي الولايات المتحده استبدل  بالفيرسا ولكن بنفس الاسم وكما سبق وقلنا ان الفيرسا السابقة هي نفسها التيدا عندنا  والتيدا في كل مكان
 ولكن يوجد فرق بينها وبين النسخة الصينية هي ان النسخة الصينية  بمحرك 1.5 لتر اما النسخة الامريكية فمحركها هو محرك الجوك الفئة العادية والتيدا  الفئة العادية وهو ذو سعة 1.6 لتر وبقوة 109 حصان وعزم 107 عند 4400 دورة في  الدقيقة وطبعاً ناقل الحركة من نوع CVT وقير عادي لأقل فئة بخمس سرعات.


















No comments:
Post a Comment